Voordelen elektrische fietsen JUIZZHet is voor bejaarden en dikke 50 plussers. Mensen die lui zijn en valsspelen om te winnen. Het is levensgevaarlijk een bejaarde op de e-bike. Ze zouden verplicht een fietsrijbewijs moeten halen. Je hoort ze niet aankomen. Mensen op e-bikes zijn asociaal. Om er maar een paar te noemen.

De elektrische fiets is sterk in opkomst en dat merken we. Er is een “nieuw” soort vervoer bijgekomen en zoals het zo vaak gaat met nieuwe ontwikkelingen zijn het de tegenstanders die het hardste boe roepen. Denk bijvoorbeeld aan de intrede van de mobiele telefoon (was belachelijk! alleen voor doktoren, wil niet altijd bereikbaar zijn, etc.) Er zullen zeker nadelen zijn voor mensen die om verschillende redenen een afkeer hebben tegen e-bikes of mobiele telefoons maar naast de vooroordelen en persoonlijke redenen om tegen te zijn zijn er ook voordelen waar wellicht niet iedereen meteen van bewust is.

Ouderen

De reden dat veel ouderen een elektrische fiets kopen is omdat ze nog mee willen doen. Zaken ondernemen, in het leven staan. De e-bike is voor velen een verbetering van leven. veruit de meeste ouderen fietsen op een fiets die maximaal 25 kmh gaat. een snelheid die mijn zoon van 8 jaar oud ook gemakkelijk haalt op zijn fietsje.

Zakelijk

3,6 miljoen forenzen waarvan 2,5 miljoen verder wonen dan 11 kilometer van de werkplek De gemiddelde reisafstand voor een forens met de auto is 23 km van huis naar de eindbestemming. Gevolg: file, parkeerdruk, extra kosten. tijdverlies. tot een afstand van 30 km is de highspeed e-bike (45kmh) vrijwel altijd sneller en per definitie voordeliger. Een ritje met de fiets is qua tijd zeer voorspelbaar. Wanneer we de e-bike zakelijk vergelijken met de auto of het openbaar vervoer. Is het al heel snel financieel aantrekkelijk. De aanschaf van een elektrische fiets, zeker de highspeed kan een behoorlijke investering zijn maar staat in geen verhouding tot de kosten van een leaseauto. Corporate organisaties als Schiphol en bijvoorbeeld ABN AMRO ontwikkelen programma’s om meer werknemers te laten forenzen op de fiets. Uitgangspunten voor deze organisaties zijn vaak gezondheid, milieu en kosten.

Niet elke afstand of functie is geschikt voor de E-bike, net zoals niet elke functie of afstand geschikt is voor de auto. Daarom zijn er vliegtuigen.

Transport.

Bezorgdiensten zijn al jaren in opkomst. Bedrijven gebruiken elektrisch vervoer als de scooter en de bakfiets om van alles en nog wat te vervoeren. Met name in de stad is een bakfiets voor het bezorgen van boodschappen ideaal. Start-ups als Ubermart en Bubblepost gebruiken naast logistieke en financiële redenen elektrisch vervoer ook om hun imago kracht bij te zetten.

Jazeker je kunt altijd een lekke band krijgen of de ketting loopt eraf en natuurlijk heel veel regen.

Het KNMI zegt hierover: Soms valt er dagen achtereen geen druppel maar toch komt in elk seizoen wel een onvervalste regendag voor. Ons land telt echter meer dagen met weinig of geen regen dan dagen met veel regen. Het regent in ons land gemiddeld acht procent van de tijd. In de winter valt langduriger neerslag dan in de zomer maar in de zomer valt er meer in korte tijd.